Filmen: Jag Daniel Blake.

SLUSSA hem Forum Övrigt Filmen: Jag Daniel Blake.

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Carola Karlsson
      Keymaster

Visas på Elektra bio och SF bio med premiär den 9/12. En berättelse om en arbetslös snickare som blir sjuk och hans kamp mot myndigheterna. För mer info: elektrabio.se eller sf.se. Länk till trailer, http://elektrabio.se/jag-daniel-blake eller, http://www.sf.se/filmer/Jag-Daniel-Blake/

Carola Karlsson
      Keymaster

Filmen går fortfarande på Elektra bio i Västerås.
      Vad jag vet nu så t.o.m 13/2.
      Gå in på elektrabio.se för tider.
      Mycket sevärd.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 2 månader sedan av Carola Karlsson.
      Carola Karlsson
      Keymaster

Den 13/2 är det Måndagsmix på Elektra bio. Det innebär att det blir eftersnack med publiken efter filmen.
      Gäster: Susanne Lindblom, diakon som jobbar på Stadsmissionen och Ronald Henriksson, Mr Stadsmissionen, Nils Åberg, präst som jobbar med sociala projekt på Svenska Kyrkan, Västerås stift, Maria Werme, Carola med fl. kommer från föreningen Slussa Vänner samt politikern Mikael Palmqvist. Samtalsledare från S:t Lukas.

Carola Karlsson
      Keymaster

I går den 13/2 var sista visningen av filmen “Jag Daniel Blake ” på Elektra bio i Västerås. Den går fortfarande att se i Elektras arkiv.
      I går efter filmen så var det samtal kring filmen och dess budskap med publik och inbjudna gäster. Maria och Carola deltog från SLUSSA. Även Pascual från styrelsen och medlemmen Safet var där. Många bra synpunkter och åsikter kom fram. Tyvärr så var det ingen representant från Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen närvarande.
      Som alltid när det är bra samtal och diskussioner så går tiden alltför fort.
      Men man kan konstatera att detta är en film som berör.
      Carola

Visar 3 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.